سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری

مقایسه و انتخاب مناسب‌ترین

با توجه به کسب و کار خود بهترین و مناسب‌ترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری را انتخاب نمایید

چرا باید از CRM های بومی استفاده کنیم؟


امروزه نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری توسط شرکت‌های بسیار خوبی تولیدشده که بعضی از شرکت‌های داخلی، این نرم افزارها رو به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند مانند نرم افزار مایکروسافت CRM، ویتاگر و... که این نرم افزارهای مطمئناً از لحاظ کیفیت از نرم افزارهای داخلی بهتر می‌باشند، ولی چرا باید از نرم افزارهای CRM بومی باید استفاده کنیم؟
یکی از دلایل اصلی فرق نوع فروش و جذب مشتری و ثبت اطلاعات در کشور ایران و کشورهای خارجی می‌باشد، در مقاله‌های قبلی توضیح داده‌شده بود که یکی از عوامل مهم در افزایش کارایی و کسب کار، استقرار و استفاده مناسب از نرم‌افزار می‌باشد.
این تفکر که تهیه نرم افزار خارجی چون کیفیت خوبی دارد، باعث افزایش کارایی و فروش شرکت می‌شود، نادرست می‌باشد، نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری خارجی دیده فروش متفاوتی نسبت به دید فروش و بازاریابی در ایران را دارند و روند فرایندهای فروش آنها نسبت به نوع فروش خودشان طراحی شده است و در ایران روند بازاریابی و سرنخ‌ها متفاوت می‌باشد، دید بازاریابی و موارد مهم بازاریابی و کسب کار در ایران و مراحل ثبت و پیگیری آن تفاوت‌های زیادی به نسبت نرم افزارهای خارجی را دارد، نرم افزارهای بومی که تحلیل و ایده نرم افزار CRM را بر اساس نرم‌افزارهای خارجی پیاده‌سازی کرده‌اند، همین مشکل مشابه رادارند، شاید استفاده از این نرم‌افزارها باعث افزایش راندمان کاری و کسب کار شود، ولی آیا این افزایش فروش به حدی رسیده است که یک نرم‌افزار CRM می‌تواند ایجاد کند؟
در crm های خارجی ایمیل یکی از فرایندهای مهم CRM می‌باشد که بیشتر اطلاع‌رسانی‌ها از این طریق انجام می‌شود حتی تبلیغات ایمیلی ولی در کشور ما بیشتر از پیامک استفاده می‌شود و بعضی شاید بیشتر مشتری‌های شرکت‌ها و سازمان‌ها ایمیل ندارند یا در صورت داشتن ایمیل ماه‌ها به صندوق ایمیل خود مراجعه نمی‌کنند.
نرم افزارهای بومی چون با تحلیل بازارهای داخلی و روند فروش و کارها در کشور طراحی‌شده‌اند و نیازهای داخلی را برطرف می‌سازند باعث می‌شوند راندمان کاری شرکت و افزایش رشد کسب کار شرکت‌های ایرانی به نسبت استفاده از نرم افزار خارجی بیشتر باشد.
نرم‌افزار بومی قابلیت خصوصی‌سازی حتی در بیشتر مواقع با پیشنهاد مشتری ابزارهایی بزرگی با کارایی زیاد به این نرم‌افزار افزوده می‌شود که در نرم‌افزار خارجی ترجمه‌شده این مورد کم‌رنگ می‌باشد.
موارد دیگر وابستگی شرکت‌های وابسته ایرانی به شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار خارجی می‌باشد، یعنی شرکت‌های ایرانی که نرم افزار خارجی را ترجمه کرده‌اند بیشتر ناخواسته در جریان تصمیمات و سیاست‌های شرکت خارجی قرار می‌گیرند و درروند رشد و تعیین مسیر CRM نقشی ندارند، مثلاً در برهه‌ای از زمان استفاده از یک نرم افزار یا اپلیکیشن در کشور ما زیاد می‌شود و مسلماً استفاده کنندگان از CRM تمایل پیدا می‌کنند در داخل نرم افزار بتوان به این نرم افزارها یا اپلیکیشن ها وصل شده و کارهای جاری شرکت را راحت‌تر انجام دهند، با توجه به بومی بودن نرم افزار شرکت‌های تولیدکننده CRM این امکانات به‌سرعت رو در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند که در نرم‌افزار ترجمه‌شده خارجی این اتفاق صورت نمی‌گیرد یا در صورت اضافه شدن به‌صورت ماژول توسط شرکت واسط به‌صورت ساده و با امکانات اولیه ایجاد می‌شود.